המאמר שייך לקטגוריה:חדשות ומאמרים

סופר פארם: הגבלה על פתיחת סניפים חדשים?

מרץ 2024

 

ועדת הכלכלה הודיעה במרץ 2024 כי בכוונתה לקדם הצעת חוק שתקבע כי בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות – חנות הפארם הראשונה לא תהיה של רשת סופר פארם בגלל סוגיית הריכוזיות הגבוהה בשוק רשתות הפארם והצורך להגביר את התחרות בענף.

עו"ד מיכל רוטשילד, ראש מחלקת דיני תחרות במשרדנו, מסבירה כיצד יש להגביר את התחרות דווקא בצורה של הורדת חסמים, ולא על ידי הוספת רגולציה או הגבלת שחקן מרכזי בשוק.

"המהלך הזה הפוך לכל הרציונל של דיני התחרות. על-מנת להגביר תחרות, יש להוריד חסמים, לא על-ידי כך שמגבילים שחקן משמעותי", היא אומרת. "גם הטלת חובות נוספות על רשות התחרות, לצד החובות הרבים שמוטלים עליה כרגע, יקשו עליה עוד יותר. הרשות צריכה לעשות את מה שהיא יודעת, אבל לא להטיל עליה חובות פיקוח רגולטוריים נוספים".

מיכל הוסיפה ואמרה "לא ברור אם חוק המזון עשה משהו טוב ואם הוא באמת קידם תחרות, במיוחד ביחס לעלויות שלו. כדאי לעשות מה שעשו בביגוד, שהוביל לירידת מחירים. עוד היבט מסוכן לסוג הרגולציה הזו הוא שברגע שיחליטו מי יהיה בקניון – למה שלא יחליטו איך הוא ייראה והיכן הוא ימוקם? אולי יחייבו שאת סופר פארם ימקמו בסוף הקניון, ואת גוד פארם בהתחלה? אף אחד לא יודע לאן זה יוביל. ברגע שמתחילים, המדרון מאוד חלקלק".

להתייחסות המלאה, לחצו כאן.