קשרי ממשל, חקיקה ורגולציה

ההתמחות שלנו

מחלקת קשרי ממשל, חקיקה ורגולציה הוקמה על ידי עו"ד ארז קמיניץ, במטרה לסייע ללקוחותינו בפעולות שונות מול משרדי הממשלה, רשויות מקומיות ורשויות ציבוריות אחרות במגוון תחומי המשפט האזרחי, ובכלל זה בנושאי מקרקעין כולל בפעילות מול רשות מקרקעי ישראל,  תכנון ובנייה, בנקאות, צרכנות ועוד. המחלקה מתמחה בעשייה רוחבית ומייצגת את האינטרסים השונים והמגוונים של לקוחותיה בהליכי חקיקה, התקנת תקנות וקבלת החלטות רוחביות ופרטניות. בכלל זה המחלקה מתמחה בייצוג לקוחותיה מול משרד המשפטים, מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, בסוגיות כבדות משקל להן השפעה על המשק כולו. כך, למשל, המחלקה עוסקת רבות בסוגיות משפטיות שונות המתעוררות עקב תמ"א 70 , תכנית המתאר הארצית למרחב מערכות המטרו, ותיקוני החקיקה הנלווים לה, ומסייעת ללקוחותיה בהשפעה על הליכי קבלת ההחלטות בעניין. עוד יצוין, כי עורך דין קמיניץ משמש כיועץ המשפטי של לשכת שמאי המקרקעין ומייצג אותה מול רשויות המדינה השונות.

ניסיונו הרב של עו"ד קמיניץ, כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), בעבודת החקיקה הממשלתית והפרטית ובפעילות המשפטית מול שרי הממשלה בכלל ומשרד המשפטים בפרט, תורם רבות ללקוחותינו בטיפול בהליכי חקיקה שונים, בפרשנותם הרוחבית של דברי חקיקה, או אגב מקרים קונקרטיים. כמו כן נעשה שימוש רב בידע הנצבר לשם יצירת ממשקי שיח עם הרשויות השנות.

בין יתר הפעילויות, המחלקה עוסקת בייצוג של ארגונים יציגים שונים בהליכי חקיקה מול משרדי הממשלה, ובראשם משרד המשפטים. בין היתר, ליוותה המחלקה ארגונים יציגים אשר היו מעוניינים בקידום הליך של אסדרת מקצוע מול משרד המשפטים ומול הרשויות הרלוונטיות האחרות.

לצד הפעילות בהסדרים רוחביים, המחלקה מסייעת ללקוחות המשרד, פרטים וחברות כאחד, במישורים פרטניים נקודתיים מול הרגולציה הקיימת בתחומי התכנון והבנייה והמקרקעין לרבות רשות מקרקעי ישראל. עורכי הדין של המחלקה מלווים את לקוחותיה בביצוע הסכמים שונים עם רשות מקרקעי ישראל לצורך קידום פרויקטים לבניה למגורים ולתעסוקה ופרויקטים לבניית תשתית, לרבות אנרגיה מתחדשת. כמו כן, המחלקה מסייעת בהתמודדות עם שלל ההליכים תכנוניים מול כל מסודות התכנון לצד מחלקת התכנון והבנייה במשרדנו. כך, למשל, המחלקה ליוותה את לקוחותיה בעסקאות לחכירת קרקע לפרוייקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, כאשר לצורך כך נדרש יידע ייחודי בשל הרגולציה החריגה בתחום.