יונתן חיימי ארנרייך

שותף

פרופיל

יונתן הינו שותף במחלקת שוק ההון וניירות ערך במשרד, המתמחה בדיני תאגידים וניירות ערך, משפט מסחרי, ורגולציה פיננסית.

יונתן עוסק בעיקר בליווי חברות ציבוריות בפעילותם השוטפת, במסגרת הנפקות, מיזוגים ורכישות ובייעוץ בהיבטי הרגולציה והממשל התאגידי החלים עליהן. יונתן מתמחה בליווי וייעוץ לחברות ציבוריות בנושאי עסקאות בעלי עניין, תגמולים לנושאי משרה בכירה, הרכבי דירקטוריון ומאבקי שליטה. כמו כן, יונתן מלווה תיקי ליטיגציה בתחומים אלו.


ניסיון מייצג

  • ליווי חברת רבוע כחול נדל"ן בהיבטים שוטפים הקשורים לדיני חברות ודיני ניירות ערך.
  • ליווי חברת רבוע כחול נדל"ן בהנפקה פרטית של אגרות חוב (סדרה ח') בדרך של הרחבת סדרה עם הוספת נכסים משועבדים.
  • ליווי בעל מניה מהותי בחברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בתל-אביב במסגרת מאבק שליטה מול הנהלת החברה.
  • ליווי חברת ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, במסגרת עסקת מיזוג משולש הופכי במסגרתה נחתם הסכם לרכישת מלוא מניותיה (והפיכתה מחברה ציבורית לפרטית) בידי קבוצת הראל, קבוצת הביטוח הגדולה בישראל, בסכום של כ-3.3 מיליארד ₪.
  • ליווי חברת Yahoo (הנשלטת על ידי קרן Apollo Global Management, Inc.), בהסכם שיתוף פעולה מסחרי עם חברת Taboola, במסגרתו הוקצו ל-Yahoo 24.99% ממניות Taboola הנסחרות בבורסת הנאסד"ק.

ביוגרפיה

חברות בלשכת עורכי הדין

ישראל, 2015.

השכלה

תואר שני במשפטים (LL.M) (בהצטיינות), אוניברסיטת תל אביב, 2021.
תואר ראשון במשפטים (LL.B), האוניברסיטה העברית, 2014.
תואר ראשון בראיית חשבון, האוניברסיטה העברית, 2013.

ניסיון קודם

טרם הצטרפותו למשרד שימש יונתן כממונה על תחום ממשל תאגידי, ממונה על תחום חברות דואליות ועורך-דין בכיר במחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך. בתפקידים אלו היה אחראי יונתן על פיקוח רגולטורי שוטף על חברות ציבוריות וגיבוש עמדות הרשות בנושאים הקשורים לממשל תאגידי, פיקוח על עבודת דירקטוריונים ונושאי משרה, עסקאות עם בעלי עניין, תגמול בכירים ועוד. יונתן היה חבר בצוותים הממשלתיים שעסקו בקידום תיקוני חקיקה והנחיות רגולציה, במרכזם תזכיר חוק החברות בעניין חברות ללא גרעין שליטה; ועמדות הרשות בכל הקשור למכשירי איגוח ואיגרות חוב היברידיות. כמו כן, יונתן שימש כמנהל פרויקט "פורום 35+" לקידום גיוון בדירקטוריונים של תאגידים מדווחים, קרנות נאמנות וחברות לניהול תיקים.

בין השנים 2018-2014 שימש יונתן כעוזר משפטי וכמתמחה בבית המשפט העליון, בלשכות השופטים פרופ' יורם דנציגר וצבי זילברטל.

בין השנים 2011 – 2015 שימש יונתן כטרום מתמחה במשרד עו"ד פרטי ופרקליטות המדינה, וכעוזר הוראה ומתרגל בקורסים שונים באוניברסיטה העברית בירושלים.

פרסומים

"יורם דנציגר ויונתן חיימי "מנגנוני הערעור על פסקי בוררות" ספר יעקב טירקל (2019).

שפות

עברית, אנגלית.